Aproximación metodológica para la educación valoral de los estudiantes a través de las potencialidades del pensamiento guevariano en las clases de Informática
Keywords:
Ernesto Che Guevara, valuesAbstract
Che was a man of thought and action, going beyond the borders of the American Continent. He gave new strength and meaning to the socialist ideas. His life, work and thoughts are model to be followed by the Cuban educators in forming the new generations. In the classes of Computer science the work is essential in the formation valoral of the students, by it in this article a methodological approximation is exposed to contribute with this direction on the base of the employment of the potentials of the thought guevariano. They propose exercises of the curriculum of Computation linked with the life and the work of the Che in order to exercise influence in the conduct of the pupils to make the educational work more efficient.
Downloads
References
D’ ANGELO, O. Provida. Autorealización de la personalidad. Ciudad de La Habana, Editorial Academia, 1996.
FABELO CORZO, JOSÉ RAMÓN. La formación de valores en las nuevas generaciones. Ciudad de La Habana, Editorial de Ciencias Sociales, 1996.
FERNÁNDEZ RETAMAR, ROBERTO. El Che, imagen del pueblo. Tomado en https://www.juventudrebelde.cu/2006/abril_junio/junio-14/cuba_elche.html.
GALLARDO LÓPEZ, TERESITA. La educación en valores en la formación del profesional. Tomado en https://revistas.mes.edu.cu/EDUNIV/03-Revistas-Cientificas/Pedagogia-Universitaria/1999/3/189499301.pdf.
GUEVARA, ERNESTO CHE. Carta a María Rosario Guevara, La Habana, 20 de febrero de 1964. Tomado en https://www.sancristobal.cult.cu/sitios/Che/carta28.htm.
GUEVARA, ERNESTO CHE. El socialismo y el hombre en Cuba. La Habana, Editora Política, 1988.
HART DÁVALOS, ARMANDO. Ernesto Che Guevara: hombre de actos y de pensamiento. Tomado en https://cheguevara.cubasi.cu/Content.aspx?menu_activo=4&estado=2&ID=767.
PEÑA LORA, MARIANELA. La Formación de los valores morales en los estudiantes universitarios. Revista Pedagogía Universitaria, Vol. 6, No. 1, 2001.