Dinamización del proceso docente-educativo en la formación del bachiller técnico

Authors

  • María Teresa Cardoso Barreras Universidad de Ciencias Pedagógicas José de la Luz y Caballero Holguín
  • Silvia Nelly Almaguer Hidalgo

Keywords:

Technical Education and Professional

Abstract

The present article contains some points of view regarding the technical bachelor's formation, the one that is required Let him be capable of confronting the professional problems imaginatively, this turns out well if the teacher expedites the teaching process educational communicative metodológicases and the pupils are able to be his learning's main characters with the strategies application, thus will obtain to transform the reality that surrounds them integral, capable technicians and to contribute thus with the society's development.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ANDRÉU, YU. La creatividad técnica en los jóvenes. URSS, Editorial Moscú, 1997.
BERMÚDEZ SARGUERA, ROGELIO [ET AL.]. Teoría y metodología del aprendizaje. La Habana, Editorial Pueblo y Educación, 1996.
CARDOSO BARRERAS, MARÍA TERESA. Propuesta didáctica para lograr la activación del proceso pedagógico profesional en la asignatura Sanidad Vegetal. Tesis presentada en opción al título académico de Máster en Investigación Educativa. Holguín, Instituto Superior Pedagógico “José de la Luz y Caballero”, 2002.
CUBA. MINISTERIO DE EDUCACIÓN. Seminario Nacional para Educadores. La Habana, 2001.
ZILBERSTEIN TORUNCHA, JOSÉ. Didáctica integradora: una experiencia a partir de las raíces pedagógicas cubanas. Revista Debates Americanos: 9-12, 2000.

Published

2010-04-01

How to Cite

Cardoso Barreras, M. T., & Almaguer Hidalgo, S. N. (2010). Dinamización del proceso docente-educativo en la formación del bachiller técnico. LUZ, 9(2), 2. Retrieved from https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/463

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.