Tool for quality indicators calculation in Distance Education

Authors

Keywords:

Distance education; Distance Education course quality; quality indicators

Abstract

The aim of this work is presenting the theoretical genesis, development and the current state of a tool for the calculation of quality indicators, applied to different levels of quality components in a course, including individual components, applying different uncertainty formalisms. This work has been motivated by the necessity of improving the evaluation of quality in Distance Education courses.

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Araujo, E. (2009). Lo?gica Difusa (Fuzzy) e Racioc??nio Aproximado: Conceitos e Aplicac?o?es Synergismus scyentifica UTFPR, 04 (2).

Bramer, M. (2013). Logic Programming with Prolog. Springer-Verlag London.

Bratko, I. (2010). Prolog Programming for Artificial Intelligence. Addison-Wesley, New York.

CENED. (2014). Pautas para el diseño de cursos en el Aula Virtual del CENED.

CENED. (2016). Modelo de Educación a Distancia de la Educación Superior Cubana.

CENED. (2017). Instructivo para la evaluación de cursos virtuales.

Dubey, S., Pandey, R. y Gautam, S. (2014). Dealing with Uncertainty in Expert Systems. International Journal of Soft Computing and Engineering (IJSCE). Volume 4, Issue-3.

Fainholc, B. (2004). La calidad en la educación a distancia continúa siendo un tema muy complejo. RED. Revista de educación a distancia, 12. Recuperado de https://revistas.um.es/red/article/view/25311/24591

Fernández-Enguita, M. (2001). Educar en tiempos inciertos. Madrid, Ediciones Morata, 125 p.

García Aretio, L. (2014). Bases, mediaciones y futuro de la educación a distancia en la sociedad digital. Madrid, Síntesis.

Hájek, P. y Valdés, J. (1991). A generalized algebraic approach to uncertainty Processing in rule-based expert systems (dempsteorids). Computers and artificial intelligence, Vol. 10, No. 1.

Husson, W. y Waterman, E. (2002). Quality Measures in Distance Learning. Higher Education in Europe, Vol. XXVII, No. 3.

Marciniak, R. y Gairín, J. (2017). Un modelo para la autoevaluación de la calidad de programas de educación universitaria virtual RED. Revista de Educación a Distancia. Núm. 54.

Ruiz-Bolívar, C. y Dávila, A. A. (2016). Propuesta de buenas prácticas de educación virtual en el contexto universitario. RED. Revista de Educación a Distancia, 49(12). Recuperado de https://www.um.es/ead/red/49

Sterling, L y Shapiro, E. (1999). The Art of Prolog: Advanced Programming Techniques. The MIT Press, Cambridge, Massachusetts.

Published

2021-12-30

How to Cite

Guerrero Proenza, R. S. ., & Díaz Rodríguez, D. . (2021). Tool for quality indicators calculation in Distance Education. LUZ, 21(1), 106-115. Retrieved from https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/1157

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.