Una estrategia para facilitar la comprensión de los problemas en la enseñanza de la física y la matemática

Authors

  • Dioscórides Miranda Suárez Instituto Superior Pedagógico José de la Luz y Caballero Holguín
  • Ada Iris Infante Ricardo Instituto Superior Pedagógico José de la Luz y Caballero Holguín

Keywords:

comprensión de problemas, enseñanza de la física, enseñanza de la matemática, física, matemática

Abstract

In this article, the important of compressive in the problem solving process in Mathematics and Physics we need an strategic that help students to avoid the mechanical ejecution tendencies of them. Otherwise we need a reflexive analysis of the students in the first steps of problem solving.   In relation with this we are proposing in this research work an strategic that approach the students in the searching of relations. This is very important element considering the compressive process of poising and problem solving.

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Campistrous, L. y C. Rizo. Aprende a resolver problemas aritméticos. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana. 1996.
Gil Pérez, Gastón. Temas escogidos de Didáctica de la Física. Editorial Pueblo y Educación. 1996
González, F.E. Trascendencia de la resolución de problemas de Matemática. Revista Paradigma, Vol. VIII, # 2. Venezuela. Diciembre, 1987.
Guzmán, M. Tendencias innovadoras en educación matemática. Olimpiada Matemática Argentina. 1992
Miranda Suárez Dioscorides. Una estrategia para la comprensión de los problemas matemáticos en el segundo ciclo de la enseñanza primaria, Tesis en opción al título de Máster, ISPH, 2004.
Palacio P, J. Contextualización de Problemas Matemáticos. Impresión ligera. Holguín. Cuba. 2000.
Polya, G. ¿Cómo plantear y resolver problemas?. Editorial Trillas. México. 1986.

Published

2005-02-01

How to Cite

Miranda Suárez, D., & Infante Ricardo, A. I. (2005). Una estrategia para facilitar la comprensión de los problemas en la enseñanza de la física y la matemática. LUZ, 4(Special), 9. Retrieved from https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/126

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>