Una estrategia para facilitar la comprensión de los problemas en la enseñanza de la física y la matemática
Keywords:
comprensión de problemas, enseñanza de la física, enseñanza de la matemática, física, matemáticaAbstract
In this article, the important of compressive in the problem solving process in Mathematics and Physics we need an strategic that help students to avoid the mechanical ejecution tendencies of them. Otherwise we need a reflexive analysis of the students in the first steps of problem solving. In relation with this we are proposing in this research work an strategic that approach the students in the searching of relations. This is very important element considering the compressive process of poising and problem solving.
Downloads
References
Gil Pérez, Gastón. Temas escogidos de Didáctica de la Física. Editorial Pueblo y Educación. 1996
González, F.E. Trascendencia de la resolución de problemas de Matemática. Revista Paradigma, Vol. VIII, # 2. Venezuela. Diciembre, 1987.
Guzmán, M. Tendencias innovadoras en educación matemática. Olimpiada Matemática Argentina. 1992
Miranda Suárez Dioscorides. Una estrategia para la comprensión de los problemas matemáticos en el segundo ciclo de la enseñanza primaria, Tesis en opción al título de Máster, ISPH, 2004.
Palacio P, J. Contextualización de Problemas Matemáticos. Impresión ligera. Holguín. Cuba. 2000.
Polya, G. ¿Cómo plantear y resolver problemas?. Editorial Trillas. México. 1986.