El experimento docente: un reto para los profesores de ciencias en el marco de la universalización

Authors

  • Ada Iris Infante Ricardo Instituto Superior Pedagógico José de la Luz y Caballero Holguín
  • Beatriz San Juan Azze Instituto Superior Pedagógico José de la Luz y Caballero Holguín

Keywords:

ciencias, ciencias exactas, experimento docente, física

Abstract

The paper of the experimentation is stood out in the teaching of the exact sciences in the mark of the university outside of the limits of the same one. A vision different from the experimental task is revealed and offers a possible solution to the problem of the development of the experimental method under the conditions of the new university.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Banco de tareas experimentales de Física Molecular y Termodinámica. Material didáctico elaborado por el Departamento de Ciencias Exactas. ISPH. 2002
GIL PÉREZ, GASTÓN. Temas escogidos de Didáctica de la Física. Ed. Pueblo y Educación. C. de La Habana. 1996
GRAN, M. F. Elementos de física. Tomo 2. Ed. Ciencia y Técnica. La Habana. 1971.
GUÉTMANOVA, A. Lógica en forma simple sobre lo complejo.
IVANOVICH RUSAVIN, GEORGI. Métodos de la investigación científica. Ed. Ciencias Sociales. La Habana. 1990.
KOPNIN, P. V. Lógica dialéctica. Ed. Pueblo y Educación. C. de La Habana. 1983.
Manual de la UNESCO para la enseñanza de las ciencias.
ORUDZHEV, Z. M. La dialéctica como sistema. Ed. Ciencias Sociales. La Habana. 1978.
PÉREZ R, GASTÓN. Metodología de la Investigación Educativa. Ed. Pueblo y Educación. C. de La Habana. 1996

Published

2005-02-01

How to Cite

Infante Ricardo, A. I., & San Juan Azze, B. (2005). El experimento docente: un reto para los profesores de ciencias en el marco de la universalización. LUZ, 4(Special), 6. Retrieved from https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/118

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2