Proposal of Integration Librarian - Teachers Department in the Initial Training of Teachers of Marxism-Leninism and History

Authors

  • Martha Tamara Labarta Varona Universidad de Holguín. Cuba
  • Iris Margarita Benítez Ávila Universidad de Holguín. Cuba
  • Milagros Pérez Ortiz Universidad de Holguín. Cuba

Keywords:

library, home work

Abstract

The demands of training professionals of education require the unity of the educational influences to achieve the preparation of the students when performing their functions, in relation to this need, the authors aimed this research at the elaboration of a methodological proposal to favor the integration librarian - teachers department, and transform the behavior in freshmen students majoring in Marxism-Leninism and History.  It could be mentioned as the main contribution of this work, the steps to follow in order to fulfill the coordination between the librarian and such department. From the empirical level, as well as from the theoretical and statistical ones, the following methods were used: observation, survey, analysis-synthesis, induction-deduction, historico-logical.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ALFONSO CHOMAT, MERCEDES. Estructura y concepción metodológica para transformar los modos de actuación profesional de los bibliotecarios escolares en Secundaria Básica. Tesis en opción al título académico de Máster en Bibliotecología y Ciencias de la información. La Habana, Universidad de La Habana, Facultad de Comunicación, 2005.
ALVAREZ DE ZAYAS, RITA MARINA. Hacia un currículo integral y contextualizado. Tegucigalpa, Editorial universitaria, 1997.
AUGIER ESCALONA, ALEJANDRO [ET. AL.]. La Biblioteca Universitaria “Miguel de Cervantes Saavedra”: Gestora de Información y Conocimiento. Ponencia Congreso Internacional Pedagogía. (Material digitalizado).
PINEDA, JUAN MANUEL. El nuevo perfil profesional del bibliotecario de cara al nuevo milenio.
[Disponible desde https://sociedadelainformacion.com/20021007/nuevoperfilprofesionalbib.htm] [Visitado 15/11//13 4.40 PM]
PLATAFORMA PROGRAMÁTICA DEL PARTIDO COMUNISTA DE CUBA. La Habana, Ciencias Sociales, 1978.
PONJUÁN DANTE, GLORIA. Ser o parecer: reflexiones en torno a la imagen del profesional de la información.
[Disponible desde https://www.bibliociencias.cu/gsdl/cgi-bin/library?e=d-000-00---0revistas--00-0-0--0prompt-10---4------0-1l--1-zhZz-tr-50---20-about---00031-001-1-0isoZz-8859Zz-1-00&cl=CL1.13&d=HASH01ae31bc7c36ca100804e658&x=1 [Visitado 3/12//14 6.00 PM]
PRADA MADRID, ENNIO. El profesional de la información y su nuevo rol. Revista Digital Sociedad de la Información (España) 9, 2005. [Disponible desde https://www.sociedadelainformacion.com/9/profesional_de_la_informaci.htm. [Visitado 3/12//14 5.30 PM]
SETIÉN QUESADA, EMILIO. El fenómeno bibliotecario y la bibliotecología en Cuba. Ciencias de la Información, (La Habana) 33 (3): 31-41, diciembre del 2002.

Published

2015-07-01

How to Cite

Labarta Varona, M. T., Benítez Ávila, I. M., & Pérez Ortiz, M. (2015). Proposal of Integration Librarian - Teachers Department in the Initial Training of Teachers of Marxism-Leninism and History. LUZ, 14(3), 83-94. Retrieved from https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/709

Most read articles by the same author(s)