El uso del Cabri Geometre II en las funciones del Preuniversitario
Keywords:
function, high schoolAbstract
In the article, the authors develop a way to exemplify and provide methodological treatment to the functions studied in Senior High School, using Dynamic Geometry Cabri Geometre II. The proposal can contribute to improve the learning of mathematics, so important for the future studies of the students and improve their interest towards the subject. Besides, the proposal will be a proper guide for teachers to use these systems in the teaching of mathematics, which is a goal of current programs.
Downloads
References
COELHO, M. I. O Cabri-géomètre na resolução de problemas: Processos evidenciados e construão de conhecimentos por alunos do 6º ano de escolaridade. En: Aprendizagens em Matemática. Secção de Educação e Matemática. Portugal, Sociedad Portuguesa de Ciências da Educação, 1997.
CUBA. MINISTERIO DE EDUCACIÓN. Programa de Matemática. Décimo Grado. La Habana, 2004.
ESTRADA, M. [ET AL]. La Enseñanza de la Geometría Asistida por Computadoras en la Secundaria Básica Cubana. Revista Electrónica Luz, (Holguín), No. 1, 2002.
González-Manet, E. La nueva era de las tecnologías informativas. Revista Educación (La Habana), 1995.
Gravina, M. A. Y L. M. SANTAROSA. A aprendizagem da matemática em ambientes informatizados. Brasilia, 1998. IV Congreso RIBIE.
Green, D. Las implicaciones de calculadoras con medios para la manipulación simbólica y la Geometría Dinámica. En: Actas del Congreso Internacional de Educación Matemática del Continente Asiático. United Kingdom, 1998.
Negrón, C y M. Estrada. Aprendiendo a descubrir con la computadora. En: Actas del Evento Internacional COMPUMAT. Manzanillo, Universidad Cuenca del Plata, I.S.P. “Blas Roca Calderío”, 2000.
NEGRÓN, C. [ET AL]. El uso del ordenador en la solución de problemas matemáticos. En: CD Evento Internacional de Matemática Educativa e Informática. Camagüey, Universidad de Camagüey, 2002.