La matemática escolar y la geometría en la escuela primaria

Authors

  • Yolanda Proenza Garrido Instituto Superior Pedagógico José de la Luz y Caballero Holguín

Keywords:

didactics of the Mathematical one, history of the Mathematical one

Abstract

The knowledge of the history and evolution of the Mathematical one as science are a very important condition to plan in a scientific way the process of teaching learning, presently article is made an analysis of the implications of the historical development that has had the Mathematical one and in particular the Geometry in the teaching of this science.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Engels, F. (1970): Antidhuring. Editorial Política, Moscú.p340
Diudonné.(1959): New thinking in school mathemetics. En: Seminario de Rayaumount,Francia.p3.
Ríbnikov.(1982): Historia de las Matemáticas. Editorial Progreso. Moscú.p 16.
Campistrous P.,L.(1998): Conferencia retos para la enseñanza de la Matemática. ISP "José de la Luz y Caballero". Holguín. p 3.
Robertson, D. (1994): Cooperative learning to support thinking, reasoning and communicating in Mathematics. Hanbook of Cooperative Learning Methods. London. p31
Campos, A. (1979): La educación geométrica. Universidad Nacional de Colombia. Bogotá. p 94
Escalona, D. M. (1944): La enseñanza de la geometría demostrativa. En: Educación # 97 mayo, agosto. Editorial Pueblo y Educación, La Habana. p 3
Davidov, N. V. – A. Radzikousky. (1984): La obra científica de L.S. Vigotsky y la psicología moderna. En: Educación Superior Contemporánea No. 3. La Habana. p 5
Shuarez, M. (1990): La psicología soviética tal como yo la veo. Editorial Progreso. Moscú. p 3
Córdova LL. M. (1999): Aprendizaje creativo. Soporte magnético. La Habana. p 6.

Published

2005-02-01

How to Cite

Proenza Garrido, Y. (2005). La matemática escolar y la geometría en la escuela primaria. LUZ, 4(Special), 4. Retrieved from https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/121