Didactic resources to favor the process of teaching and learning mathematics in schoolchildren with intellectual disabilities
Keywords:
teaching; learning; didactic resources; intellectual disabilityAbstract
The challenges that school and pedagogy demand today require the design and application of a pedagogical intervention based on a truly personalized, stimulating, guiding, functional, comprehensive motivation process and with a new conception of the future citizen we educate. In this direction, the search for ways to attend and solve the difficulties that arise in the teaching-learning process of schoolchildren with intellectual disabilities is necessary and essential. The present work addresses the need to favor the teaching-learning process of mathematics from the development of skills for the written calculation of addition and subtraction in schoolchildren with intellectual disabilities.
Downloads
References
Geissler, E., Siever, J., Starke, H, y Wolf, A. (1979). Metodología de la enseñanza de la Matemática de 1ro. a 4to. Grado. (t. 3).Pueblo y Educación.
Guirado Rivero, V. C., Rivero Álvarez, O., & Campos Morales, R. (2018). Estrategias de enseñanza-aprendizaje de las ciencias de la naturaleza y atención a la diversidad. Revista Conrado,14(65), 16-22. Falta el enlace al artículo.
Guirado, V. (2011). Recursos didácticos para la enseñanza-aprendizaje de los escolares con necesidades educativas especiales. Pueblo y Educación.
Manrique Orozco, A. M. y Gallego Henao, A. M. (2013). El material didáctico para la construcción de aprendizajes significativos. Revista Colombiana de Ciencias Sociales, 4(1),101-108.ttps://www.redalyc.org/articulo.oa?id=497856284008.
Quintana. Y. (2015). La comprensión de textos escritos en los escolares con retraso mental. Revista Atenas, 4( 32),139-152. https://www.redalyc.org/pdf/4780/478047208011.pdf.
Vigotsky, L. S. (1989). Obras Completas. Tomo V. Pueblo y Educación.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 LUZ
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.