Reflexiones acerca del estilo de redacción científico: el artículo y su estructura

Authors

  • Luis Cruz Díaz
  • Joel Ramírez Ramos Universidad de Ciencias Pedagógicas José de la Luz y Caballero Holguín
  • Enélida Pérez Batista

Keywords:

scientific article, scientific writing

Abstract

In this work they are norms and basic demands to keep in mind in the process of the writing and presentation of a scientific article that can abbreviate the preparation of the inexpert professionals in the field of the publication. Reflections and references are offered on the structure of this text type which are not plentiful or they are very dispersed in the revised literature. The consultation of this material is valid for any professional interested in publishing. It is recommended in a prioritised way for the personnel registered in the master ship of wide access, where the publication of a scientific article constitutes on extracurricular credit.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ALPÍZAR CASTILLO, RODOLFO. Traducción y terminología científica en Cuba. La Habana, Editorial Científico-Técnica, 1990.
Cómo escribir y publicar trabajos científicos. ?s. d. t.?. ? En soporte digital?.
CRUZ DÍAZ, LUIS. La tutoría del trabajo científico-estudiantil en el contexto de la universalización. Revista Luz (Holguín) 4(3), abr.-mayo 2005.
CUBA. MINISTERIO DE EDUCACIÓN. INSTITUTO PEDAGÓGICO LATINOAMERICANO Y CARIBEÑO. Maestría en Ciencias de la Educación. Fundamentos de las Ciencias de la Educación. Módulo II. Primera parte. La Habana, Editorial Pueblo y Educación, 2006.
ORTEGA, EVANGELINA. Redacción y composición II. La Habana, Editorial Pueblo y Educación, 1991.
RODRÍGUEZ, MARISELA ?ET. AL.? Formación de los conocimientos científicos en los estudiantes. La Habana, Editorial Academia, 1999.

Published

2009-12-01

How to Cite

Cruz Díaz, L., Ramírez Ramos, J., & Pérez Batista, E. (2009). Reflexiones acerca del estilo de redacción científico: el artículo y su estructura. LUZ, 8(4), 6. Retrieved from https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/445

Issue

Section

Articles