¿Cómo lograr el desarrollo integral del estudiante a través de la clase?: una experiencia pedagógica a partir de las concepciones del aprendizaje desarrollador

Authors

  • Rafael Carlos Hernández Infante Instituto Superior Pedagógico José de la Luz y Caballero Holguín
  • María Elena Infante Ricardo Instituto Superior Pedagógico José de la Luz y Caballero Holguín

Keywords:

aprendizaje desrrollador

Abstract

The objective of this work is to establish a primary view to theoretical elements given by the different authors about a new topic for the pedagogical science: the development of knowledge. It is necessary due to the huge task education´s got nowadays, concerning the professors to   grow on their preparation and perfection of the subjects they teach, to increase the development of knowledge. All this goals will improve the integral formation of the students and their preparation to future jobs as well as a good education an behaviour on the society and family.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AGUIRRE, Sergio. Nacionalidad y nación en el siglo XIX cubano. La Habana. Editorial Ciencias Sociales, 1968. 120 p.
CASTELLANOS SIMONS, Doris et al: Aprender y enseñar en la escuela. La Habana. Editorial Pueblo y Educación, 2002.
EXPÓSITO RICARDO, Carlos et al: Elementos de metodología de la enseñanza de la informática. La Habana. Editorial Pueblo y Educación, 2001.
GENER NAVARRO, Enrique et al: Elementos de informática básica. La Habana, Editorial Pueblo y Educación, 2000.
LÓPEZ, Mercedes, Diosdado Corrales y Celia Pérez: La dirección de la actividad cognoscitiva. La Habana. Editorial Pueblo y Educación, p. 104-130, 198?
MARTÍ, José. Obras escogidas en tres tomos. Vol.1. La Habana. Editorial Ciencias Sociales,1992. 345 p.
REINOSO CÁPIRO, Carmen: “El proceso de enseñanza-aprendizaje y la comunicación interpersonal en el trabajo en colaboración”, en: Ana María González Soca y Carmen Reinoso Cápiro: Nociones de sociología, psicología y pedagogía. La Habana. Editorial Pueblo y Educación, p. 178-183, 2002.
SILVESTRE ORAMAS, Margarita y José Zilberstein Toruncha: Hacia una didáctica desarrolladora. La Habana. Editorial Pueblo y Educación, 2002.
VITIER, Cintio. “La identidad como espiral. Revista Temas, 1995, Vol.1. p. 53.

Published

2005-07-01

How to Cite

Hernández Infante, R. C., & Infante Ricardo, M. E. (2005). ¿Cómo lograr el desarrollo integral del estudiante a través de la clase?: una experiencia pedagógica a partir de las concepciones del aprendizaje desarrollador. LUZ, 4(3), 5. Retrieved from https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/163

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)