La dimensión pedagógica de la utilidad de la virtud en la formación de conductas virtuosas en estudiantes de preuniversitario

Authors

  • Maité Yalina Monlongo Beltrán
  • Juan Raciel Suárez Suárez

Keywords:

virtuos, Senior High School

Abstract

The present article deals with the implementation of “la utilidad de la virtud” in the formation of virtuous behaviours in high school students taking as a basis a research about Jose Marti‘s idea that functions as a support for the creation of a pedagogical model and a methodology. It is related to a current theme that becomes a social reed facing the serious problems that affect the world today and its effects in the Cuban society. Therefore the professor form Senior High School should analyze from an individual and collective perspective like individuals and educators.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ACOSTA, R. Proyección del ideario martiano. La Habana, Editora Política, 1984.
ALMENDROS, H. A propósito de La Edad de Oro; notas sobre literatura infantil. La Habana, Editorial Gente Nueva, 1972.
ÁLVAREZ DE ZAYAS, C. La escuela en la vida. La Habana, Editora Félix Varela, 1992.
BÁXTER, ESTHER. La educación en valores. La Habana, Editorial Pueblo y Educación, 2007.
CEPEDA, R. Lo ético-cristiano en la obra de José Martí. La Habana, Editorial Comisión de Estudios de Historia de la Iglesia en Latinoamérica, (CEHILA), [s. a.].
COLECTIVO DE AUTORES. La formación de valores en estudiantes del nivel medio superior. Informe de investigación. La Habana, ICCP, 2005.
CUBA. Constitución de la República de Cuba. 3ª. reimp. La Habana, Editorial Pueblo y Educación, 2001.

Published

2010-04-01

How to Cite

Monlongo Beltrán, M. Y., & Suárez Suárez, J. R. (2010). La dimensión pedagógica de la utilidad de la virtud en la formación de conductas virtuosas en estudiantes de preuniversitario. LUZ, 9(2), 6. Retrieved from https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/467

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)