A Theoretical Approach to the Diagnosis of the Learning of English as Foreign Languag

Authors

  • Raciel Reyes Boffil Instituto Superior Pedagógico José de la Luz y Caballero Holguín

Keywords:

aprendizaje, idioma inglés

Abstract

The article “ A Theoretical Approach to the Diagnosis of the Learning of English as Foreign Language” entails the purpose to analyze the elements which, at the level of the theoretical knowledge, need to be taken into account when building the instrumentals for diagnosing the learning of English as foreign language in a reliable and valid way.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ABBOT, GERRY et al. The Teaching of English as an International Language. Edición Revoluionaria, 1989.
ABREU GUERRA, EDDY. Diagnóstico de las Desviaciones del Desarrollo Psíquico. Editorial Pueblo y Educación, 1990.
ALEXANDER, L.G. Longman Advanced Grammar. Longman. 1996.
ALVAREZ DE ZAYAS, CARLOS MANUEL. Hacia una Escuela de Excelencia. Editorial Pueblo y Educacion. La Habana. 1996.
ALVAREZ DE ZAYAS, CARLOS MANUEL. La Escuela en la Vida.Editorial pueblo y Educacion, 1999.
ALVAREZ DE ZAYAS,RITA M. Hacia un Curriculum Integral y Contextualizado.Editorial Universitaria. Honduras, 1997.
ALVAREZ, JESUS.Experimentación y Proyectos sobre Evaluación en 2do de BUP. Madrid : Aula. Noviembre 1993.
ALLEN, W. STANNARD. Living English Structure. Edición Revolucionaria. 1969.
ANTICH, ROSA. Metodología de la Enseñanza de la Lengua Extranjera. Editorial Pueblo y Educación,1986.
ARIE, DONALD. An Introduction to Research in Education. Longman, 1990.
BARNET, MARVA. More than Meets the Eyes. Cambridge. 1989.
BERMUDEZ SARGUERA, ROGELIO. M.R.REBUSTILLO. Teoría y Metodología del Aprendizaje. Ciudad de la Habana: Edición Revolucionaria, 1989.
BOZHOVICH. L. I. La personalidad y su Formación en la Edad Infantil. Editorial Pueblo y Educación. 1981
BROWN, GILLIAN. GEORGE YULE. Teaching the Spoken Language. Edición Revolucionaria. 1989.
BROWN, JEANS DEAN. Understanding Research in Second Language Learning. Cambridge University. 1995.
BRUBACKER, MARK et al. Perspectives in Small Group Learning. Rubicon Press. Canada, 1990.

Published

2004-04-01

How to Cite

Reyes Boffil, R. (2004). A Theoretical Approach to the Diagnosis of the Learning of English as Foreign Languag. LUZ, 3(2), 3. Retrieved from https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/63

Issue

Section

Articles