Propuesta de dimensiones e indicadores que caracterizan la superación profesional de los tutores y docentes en la Educación Técnica y Profesional: “Un imperativo de la Escuela Politécnica Cubana actual
Keywords:
Technical and Professional educationAbstract
The purpose of this article is to give the dimensions and indicators that caracterise the advantage of tutors and professors, that belong to ETP in correspondence with the New Educative Model in the actual Politecnic School, by means of this the professors will have a better efficient in the diagnose, planification, ejecution and evaluation of the system. All of this was elaborate from the theoric base of the Cuban Politecnic School and to apply with the structural system, the analysis, and cientific literature. It can use in all the specialities family of the ETP.
Downloads
References
CUBA. MIISTERIO DE EDUCACIÓN. Proyecto de transformaciones de la ETP. Modelo Educativo de la Escuela Politécnica Cubana. [s. l., s. e.], 2003.
GONZÁLEZ SOCA, ANA MARÍA Y CARMEN REYNOSO CÁPIRO. Nociones de sociología, psicología y pedagogía. La Habana, Editorial Pueblo y Educación, 2002.
LÓPEZ HURTADO, JOSEFINA [ET AL.]. Compendio de Pedagogía: Marco conceptual para la elaboración de una teoría pedagógica. La Habana, Editorial Pueblo y Educación, 2002.