Values-Forming teaching tasks. An analysis and exemplification

Palabras clave:

values, teaching task

Resumen

The following article, “Values-forming teaching tasks. An analysis and exemplification”, by Master in Sciences, Assistant Professor Miguel A. Olivé Iglesias, presents an analysis and contextualization of the term teaching task as well as an exemplification of values-forming teaching tasks proposed by the author for the development of values in beginners working with the Spectrum series. Thus, this article focuses on a general approximation to the term, to move on to introduce the term above mentioned and to present arguments which speak in their favor as a powerful tool to transform the ways of thinking and behaving of the individuals --a must in today’s educational trends-- besides developing the elements which have been traditionally inherent in the teaching-learning process. Also, an analysis of the potentials of the materials the teacher has at hand, namely the Spectrum series and the so-called communicative approach, is introduced, and as an illustration and contribution are given examples of teaching tasks to develop values and how to put them in practice within a lesson.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Citas

ALVAREZ DE ZAYAS, CARLOS. (S.A): La Escuela en la vida. La Habana, S.E.
ALVAREZ DE ZAYAS, CARLOS. (1996): Hacia una escuela de excelencia. La Habana, Editorial Academia.
ALVAREZ DE ZAYAS, CARLOS. (S.A): La Pedagogía como ciencia (Epistemología de la educación). La Habana, S.E.
BARO BARO, WILDO A. (1997): Enseñanza problémica aplicada a la técnica. La Habana, Editorial Academia.
BRUBACHER, MARK et al. (1990): Perspectives on Small Group Learning. Theory and Practice. Canada, Rubicon Publishing Inc.
BYRNE, DONN. (1989): Teaching Oral English. La Habana, Edición Revolucionaria.
Colectivo de especialistas del MINED. (1984): Pedagogía. La Habana, Editorial Pueblo y Educación.
D'AMORE, BRUNO et al. (1996): Italian Research on Problem solving. In Didactics and History of Mathematics. Greece, Thessaloniki.
DOUGLAS BROWN, H. (1987): Principles of Language Learning and Teaching. U.S.A, Prentice-Hall Inc.
DOUGLAS BROWN, H.(1994): Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language Pedagogy. U.S.A, Prentice Hall Regents.
FERNANDEZ GONZALEZ, A.M. (1992): Comunicación educativa. La Habana, Editorial Pueblo y Educación.
FINOCCHIARO, MARY et al. (1989): The Functional-Notional Approach. From Theory to Practice. Guantánamo, Edición Revolucionaria.
FABELO CORZO, JOSE RAMON et al. (1996): La Formación de valores en las nuevas generaciones. La Habana, Editorial de Ciencias Sociales.
GONZALEZ REY, FERNANDO. (1995): Comunicación, personalidad y desarrollo. La Habana, Editorial Pueblo y Educación.
GONZALEZ REY, FERNANDO. (1985): La Personalidad : su educación y desarrollo. La Habana, Editorial Pueblo y Educación.
IVANOVICH RUSAVIN, GEORGI. (1990): Métodos de la investigación científica. La Habana, Editorial de Ciencias sociales.
LOMSPSCHER, J. (1987): Formación de la actividad docente de los escolares, La Habana, Editorial Pueblo y Educación.
MAJMUTOV, M.I. (1983): La Enseñanza problémica, La Habana, Editorial Pueblo y Educación.
Mc DONOUGH, JON et al. (1993): Materials and Methods in ELT. A Teacher's Guide. U.S.A, Blackwell Publishers Ltd.
PIDKASISTI, P.I.(1986): La Actividad cognoscitiva independiente de los alumnos en la enseñanza, La Habana, Editorial Pueblo y Educación.
PREDVECHNI, G.P. (1981): Psicología social. La Habana, Editorial de Libros para la Educación.
RODRIGUEZ DEVESA, RAFAEL. (2001): Sistema de tareas diagnóstico-formativas para el diagnóstico y formación de la generalización del pensamiento en la asignatura Gramática Inglesa en los ISP. Tesis de Maestría. CDIP del ISPH.
RUDDER, MICHAEL E. (1999): Eliciting Student-Talk. In Forum. Vol 37 #2, Apr-Jun, 1999. p. 24.
SEEDHOUSE, PAUL. (1999): Task-based interaction. In ELT Journal Vol. 53/3 July 1999. UK., Oxford University Press. pp.149-155
TERROUX, GEORGES et al. (1991): Teaching English in a World at Peace. Professional Handbook. Canada, Mc Gill University. Faculty of Education.
WYNDHAMN, JAN. (1993): Problem-solving revisited. Sweden, LinkkÖping University.

##submission.downloads##

Publicado

2003-04-01

Cómo citar

Values-Forming teaching tasks. An analysis and exemplification. (2003). LUZ, 2(2), 6. Recuperado a partir de https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/36

Número

Sección

Artículos

Artículos similares

<< < 1 2 3 4 > >> 

También puede {advancedSearchLink} para este artículo.